Study on the Ecuadorian Cultural Industry evolution specialized in animated production
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Licensing Agreement
This journal provides free access to its content through its website following the principle that making research available free of charge to the public supports a larger exchange of global knowledge.
Web content of the journal is distributed under a Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work, provided that the initial publication in this journal is indicated. Authors are allowed and recommended to disseminate their work through the internet before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
References
Arias, D. P. (2009). Diseño Gráfico y Animación aplicados al rescate de las leyendas de Quito. Quito, Pichincha, Ecuador: Universidad de las Américas.
Cámara, S. (2008). El dibujo animado. Parramón.
Castro, K., & Sánchez, J. (1999). Dibujos animadios y animación. Quito : Ciespal.
Castro, K., & Sánchez, J. R. (1999). Dibujos animados y animación. Quito: Ediciones Ciespal.
Choez, D. (3 de 2016). (C. Andrade, & V. Roca, Entrevistadores)
Departemento de Ciencias de la Comunicación. (2012). Anuario de las Empresas de Comunicación de Ecuador. Loja: Ediloja.
Diseño en Ecuador. (4 de 6 de 2014). Diseño en Ecuador. Recuperado el 7 de 4 de 2016, de http://www.haremoshistoria.net/noticias/animacion-interdisciplinaria-el-hombre-invisible
El Comercio. (27 de 8 de 2014). El programa infantil ‘Tino y sus amigos’ abre un espacio de pluralidad en la televisión. El Comercio.
Emanuel, S. (2001). Culturas y estéticas contemporáneas. México: macchi.
Gauli, J. (1998). La publicidad como arte y el arte como publicidad. Arte, individuo y sociedad, 182.
Gershon, R. (2016). Digital Media and Innovation: Management and Design Strategies in Communication. Los Angeles: Sage.
Hernández, C. A. (1998). Arte y Cultura. Cobalto, 7-18.
IGAD. (s.f.). www.igad.edu.ec. Recuperado el 4 de 5 de 2016, de http://www.igad.edu.ec/igad.html
Kuperberg, M., Bowman, M., Marton, R., & Peacock, A. (2002). A guide to computer animation. Focal Press.
Lama, J. (3 de 2016). (C. Andrade, & V. Roca, Entrevistadores)
Laverdi, J. C. (4 de 2012). Creación de un corto animado en 3d y la infraestructura técnica necesaria para su realización tanto en hardware y en software de licencia gnu gpl. Quito, Pichincha, Ecuador: Pontificia Universidad Católica de Ecuador.
López, M., & Requero, M. (2006). Publicidad y cultura. La publicidad como homologador cultural. Comunicación Social, ediciones y Publicaciones.
Martínez, S. V. (1998). Introducción al arte. México : Arrayán.
Montanari, M. (2006). La comida como cultura. Trea.
Nelmes, J. (2012). Introduction to Film Studies. Nueva York: Routledge.
Obermaier, H., Bellido, A., & Pericot, L. (1957). El hombre prehistórico y los orígenes de la humanidad. Manuales de la Revista de Occidente.
Ramos, E. (3 de 2016). (C. Andrade, & V. Roca, Entrevistadores)
Ribes, X. (2014). Los inicios de la animación audiovisual: la creación de un lenguaje. Lecciones de Portal, 2.
Roberto aparici, Agustín García Matilla, Jenaro Fernández, & Sara Osuna Acedo. (2013). Imagen, análisis y representación de la realidad. Barcelona: Gedisa.
Universidad San Fracisco de Quito. (s.f.). www.usfq.edu.ec. Recuperado el 4 de 5 de 2016, de https://www.usfq.edu.ec/programas_academicos/colegios/cocoa/carreras/Paginas/animacion_digital.aspx
Wells, B. (2011). Frame of referencies: toward a definition of animation. Animation Practice, Process and Production, 15.
Wells, P. (1998). Understanding Animation. Nueva York: Routledge.
Yépez, C. (2012). Aplicación de técnica de animación digital, para proponer la creación de un videoclip, para una agrupación de músicos independientes. Loja, Ecuador: UDLA.